יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

כמה טוב, כמה יופי !!!

לא הייתי פה הרבה זמן....אבל חשבתי עליכם הרבה.
השנה החדשה התחילה, ומקווה שתמשיך בטוב, לפחות כמו ההתחלה.
ראשית, ברכות שנה טובה ומתוקה, מלאה בבריאות טובה, והרבה שמחה.

כידוע, בשבוע לפני ראש השנה, השתתפתי ביריד אומנים בטל שחר. היה מרתק, מלמד, ובעיקר בעיקר כיף גדול. כיף להכיר אנשים חדשים (פרט לגדי - בעיקר נשים...), לשמוע תובנות מעניינות (על החיים, על היצירה ועל החיים יחד ובתוך היצירה...), ולראות כל כך הרבה צבע ויופי בעיניים.
אני רוצה לשתף אתכם ולהכיר לכם כמה מהיוצרות שפגשתי. חלקן מוכרות בעיקר מהרשת האינטרנטית הענפה ועם חלקן,עבורי לפחות, היתה זו הכרות ראשונה, משמחת ובהחלט לא אחרונה!

יעל אלקיים - מהבית של יעלי -  ריכוז של אנרגיה טובה, והרבה הרבה טוב לב ויצירה. הביאה בבושקות מקסימות, (שאת שתיים מהן דאגתי לרכוש מבעוד מועד) ערכות ציור לנסיעה, מגנטים מעיסת נייר ועוד ועוד.. יעל היא אלופת עיסת הנייר, העבודות שלה צבעוניות ומשמחות וממש מומלץ לבקר לפחות בבלוג שלה (אני כבר פוזלת לכיוון איזו סדנא...).

סופר בבושקה וסופר אבושקה. מתנה להוריי היקרים שהם בהחלט סופר!


ארולי רבינוביץ' - המפגש עם אורלי היה מרתק! היא בחורה מקסימה עם טעם וסגנון בדיוק לטעמי! יש לה שיק (זו מילה של פעם , שיק, לא??? אבל יש לה, בכל מקרה) והצבעוניות של העבודות שלה עושה שמח, ויחד עם זאת לא מצועצעת, אלא נעימה ובדיוק כמו שאני אוהבת, שלא לדבר על הוירטואוזיות והשליטה בפימו, עד הפרטים הקטנים ביותר, כמו גוון העיניים של הנשים שהיא יוצרת. חובה לראות!!
אורלי יוצרת צלחות, קערות, מלחיות ובקיצור- כלי זכוכית מצופים פימו וגם מגנטים, כפתורים, סיכות ראש ועוד דברים יפים יפים שממש כדאי לראות מקרוב. את העבודות של אורלי אפשר לראות (וגם לרכוש) בין היתר בחנות נישה ברח' בית לחם ובעמק רפאים בירושלים, בדל'ארטה בבזל ת"א, בפליקר שלה, באטסי ובסטודיו הפרטי שלה בהר חלוץ (בתאום מראש).
המריונטות של אורלי. תמונה מהפייסבוק שלה
אני רכשתי לי קערית קטנה והחזקתי את עצמי לא לאמץ כמה נשים מהלוח שלה...למרות שאני בטוחה שזה עוד יקרה בהמשך.

הפתעה משמחת נוספת היתה אפרת שגיא מ "צורה לי". את "צורה לי" פגשתי לראשונה כשהתחלתי בשיטוטי באטסי, לפני מספר שנים (ואת כל האשמה אני מטילה פה על קרן פרפרים, שהסבירה בדיוק איך עושים את זה...). המוצרים שלה היו הראשונים ששבו את עיניי וכבר אז "ליבלבתי" להם. אפרת תופרת ומעצבת כל כך מדוייק והקו שלה נקי ומינימליסטי ביותר. מעורר קנאה ממש.
את המוצרים של צורה לי אפשר לראות גם בפליקר שלה, תענוג לנפש ולעיניים!!!


כמובן שלא יכולתי להתאפק ורכשתי לעצמי סיכות ראש וסיכות אחרות, ועכשיו אני מחכה רק לבת שתגיע (יש לי חסך, ולא. היא לא "מתבשלת", הבת. זו רק פנטזיה רחוקה...).

יוצרת ואלופה נוספת היא חן. מ"חניק". חן לא נחה לרגע והיא לב ענק מלא כל טוב, מהלך. לחן היה חלק נכבד בארגון היריד והיא עשתה את זה, כך נראה, בצורה מופתית! חוץ מכל אלה, היא יוצרת בגדי ילדים, תופרת בעבודת יד (literally, כל בגד ובגד עם אפליקציה שנתפרה ביד!!!!)
מארז לידה, תמונה מהפייסבוק של חניק

את חן אפשר למצוא בסטודיו שלה ביבנה, בירידים ברחבי הארץ, באתר האינטרנט של חניק, ועוד ועוד. יש לה בגדי גוף, חולצות, חצאיות, מארזי לידה, שמיכות והרבה שמחה!!

אחרונה חביבה לפעם הזו היא אפרת וייס מ"אפרתים". ממנה קיבלתי כמה שיעורים במהלך היומיים של היריד. היה מעניין ומרתק!
אפרת יצירתית ביותר, מקפידה על כל פרט ופרט בעבודתה, התצוגה שלה מדהימה וכך גם המוצרים שלה. אפרת יוצרת תכשיטים מנייר ועם נייר. אפשר לבחור ממה שיש לה במלאי או להזמין בהזמנה מיוחדת, ואפילו עם נייר מהבית.

עגילים עם נייר. מתוך אתר etsy של אפרתים
אפרת נמצאת בימי שישי (בדרך כלל) ביריד בצלאל בירושלים ואפשר לראות את התכשיטים שלה גם פה, ואני מבטיחה שהכל אפילו עוד הרבה הרבה יותר יפה במציאות!!!

כמובן שגם אני הצגתי אי אלו יצירות. הנה מקבצון חלקי ביותר...












ולסיום,
סבא וסבתא שלי, יקרה וז'ק, היו מברכים בכל אחר הצהריים עם הקפה, אחרי שאמרו "קפה ד'אלגרייה" (קפה של שמחה, אם אינני טועה, הכוונה - בניגוד לקפה של אבל) בהרמת הכוסות (כאילו עשו "לחיים")
salud paz y amore (מקווה שכתבתי נכון..)
ובעברית - בריאות שלום ואהבה, ברכה שבהחלט אפשר ורצוי לאמץ לכל יום, ובוודאי לשנה החדשה! (אפשר גם בתוספת ממון....)

סבא וסבתא, פעם מזמן...בבוגרשוב 44 של אז...

כמוהם, אני מברכת אתכם -
בריאות, שלום ואהבה.
שנה טובה וגמר חתימה טובה,
טל.

5 תגובות:

  1. טל, איזה כיף של פוסט! היה לי העונג להכיר אותך ואת המוצרים ה מ ה מ מ י ם שאת יוצרת.
    שנה מתוקה!
    אפרת שגיא

    השבמחק
  2. באמת כמה טוב וכמה יופי! רשומה נהדרת ובעיקר - רק עכשיו עם תמונה בגודל נורמאלי (ולא של הפורום)- הצלחתי לראות את תיפורי הפרחים בשמיכות! מתוק כלכך, איזה יופי! השמיכות שלך נהדרות וכבר כתבתי לך שזה מדהים איך עיצבת לעצמך קו משלך-שלך.. שיק אגב, זו אחת המילים החביבות עלי (-:

    השבמחק
  3. הי טל,
    את מדהימה, והשמיכות שאת תופרת משגעות!! אני חייבת לומר לך שבזכותך ובהשראתך קפצתי למים (קפיצת ראש, הייתי אומרת...), ואני עכשיו בשלבי סיום של שמיכת טלאים ענקית.
    אני כל כך שמחה שהכרנו, כי אני ממש אוהבת את עבודותייך (טוב, נו, גם אותך...). שיהיה בהצלחה בהמשך, ואני בטוחה שעוד ניפגש.
    ♥♥♥
    יעל, הבית של יעלי.

    השבמחק
  4. היי טל,

    תודה על רשימה מקסימה ועל הכרות עם יוצרות חדשות (בשבילי:))

    שנה טובה וחתימה טובה
    ריאה

    השבמחק
  5. אני מכירה חלק מהיוצרות והן בהחלט מוכשרות ביותר!
    השמיכות שאת יוצרת פשוט מהממות ומושקעות! ובכלל התאהבתי בארנקי סבתא בתמונה הראשונה :)

    השבמחק